Hovedmeny

Minside

Logg inn / registrer deg Gå til Kundesenter

Nettfavoritt 2018 - nettbutikk

Handlekurv

Totalt
0,-
Til kassen
0

PBSTORE.no Bring.no nettfavoritt


KJØPSVILKÅR (SALGSBETINGELSER) FOR PBSTORE.NO

Selger er: Lionheart AS
Organisasjonsnummer: 984115113MVA
Postadresse: Lionheart AS, Vestfoldgaten 10, 3110 TØNSBERG.
Hentepunkt for forhåndsbestilte varer: Borgeskogen 43G, 3160 STOKKE.
Besøksadresse administrasjon: Borgeskogen 43G, 3160 STOKKE.
E-post: kundeservice@pbstore.no
Telefon: 40 00 77 88

I det følgende blir PBSTORE.no blant annet benevnt vi eller oss.
Kjøper er: den person som er oppgitt som kjøper i bestillingen. Heretter benevnt blant annet kunden, du, deg, din eller ditt.

Vår avtale med deg

Vennligst les gjennom våre generelle vilkår for handel hos PBstore.no. Ved kjøp av produkter har du samtidig akseptert og godkjent gjeldende betingelser.

Avtalen inngås mellom deg som kjøper og Lionheart AS (NO984115113MVA) på vegne av PBstore.no.


Din kundekonto

For å handle hos PBstore.no må du ha leveringsadresse i Norge (med unntak av Svalbard og Jan Mayen).
Vi lagrer opplysningene på en sikker måte, og opplysningene vil ikke våre tilgjengelige for uvedkommende

PBstore.no kan ikke inngå avtaler med mindreårige uten foresattes godkjenning. Bindende kjøpsavtale kan kun inngås med personer over 15 år.
Kredittkjøp, i praksis å betale med kredittkort kan kun gjennomføres av personer over 18 år og forutsetter at du har en kredittkortavtale med din bank eller ditt kortselskap.
Om du er under 18 år kan du bestille med «postoppkrav» som betalingsmåte.

For kjøp av paintball markører og airsoft/softgun pistoler og rifler, samt enkelte pyrotekniske effekter kreves det at du er myndig. dvs. over 18 år.


Informasjon i nettbutikken

Vi tilstreber å gi våre kunder så korrekt informasjon om våre produkter som mulig. Vi tar imidlertid forbehold om at skrive-/ trykkfeil kan forekomme, noe som kan innebære at vi ikke kan levere i henhold til informasjon gitt i vår nettbutikk, vår markedsføring eller på annen måte.

Videre forbeholder vi oss retten til å kansellere din bestilling eller del av denne, dersom produktet er utsolgt. Ved utsolgtsituasjoner vil du få melding om dette, eventuelt sammen med informasjon om ny beregnet leveringsdato eller alternativt produkt. Du vil få mulighet til å akseptere vårt nye tilbud med de endringer vi angir i forhold til din bestilling - eller kansellere bestillingen.

Tilbud gjelder til angitt dato eller så langt lageret rekker.


Betaling

Betalingsmetode velges når du går til kassen. Du har følgende valg:

   - Betale med kort: Du blir sendt videre til Netaxept for betaling når du bekrefter bestillingen.
     Dette er en sikker betalingsløsning hvor dine kortopplysninger ikke blir sendt videre til nettbutikken. Du autoriserer betalingen ved bruk av BankID.
     Beløpet reserveres på ditt kort og varene legges i kø for pakking med en gang du har utført betalingen. Du kan betale med følgende kort: Visa og Mastercard.

    - Faktura - forskuddsbetaling: Når du bekrefter bestillingen sender vi en ordrebekreftelse med betalingsinformasjon på e-post til deg.
       Denne blir også tilgjengelig under Ordre på Min side. Betalingsfristen er 7 dager. Du kan betale med nettbank, telegiro, bankgiro, postgiro eller brevgiro,
       husk å bruke ordrenummer ved betaling. Varene legges i kø for pakking når vi registrerer innbetalingen din.

   - Postoppkrav: Du betaler da for ordren på ditt lokale postkontor eller post i butikk. Varene legges i kø for pakking og sendes ut samme dag som bestilling blir gjort.
     Om ordre bestilt med postoppkrav ikke blir hentet ut på postkontoret vil vi fakturere deg et gebyr på 250 kr samt fraktkostnaden tur/retur.
     Dette er for å dekke våre faktiske kostnader med å sende ut ordren.


Frakt

Hos PBstore.no er det alltid rimelig frakt. Vi har normalt tre leveringsalternativ tilgjengelig:

    I postkassen: Gjelder for små forsendelser som får plass i postkassen.
    På postkontoret: Tilgjengelig på alle forsendelser.
    Hjem på døren: Du mottar pakken hjem på døren. Gjelder kun i områder der Posten tilbyr På døren alternativet.

Kassen regner automatisk ut fraktpris og tilgjengelig fraktalternativ for ditt område.


Leveransevilkår

PBstore.no har forsendelser til hele Norge, med unntak av Svalbard og Jan Mayen.
Leveringstiden varierer for det enkelte produkt, men ligger vanligvis mellom 2 og 5 virkedager etter registrert innbetaling.
Vi tar forbehold om lengre leveringstid i perioder med mye trafikk hos oss eller vår transportpartner.

«I postkassen» leveres normalt sett i din postkasse. Men i noen tilfeller, for eksempel hvis postkassen din er full, må du hente pakken på postkontor.
Da vil du få henteseddel i postkassen. «På postkontoret» leveres til ditt postkontor. Posten sender hentemelding på e-post, du vil i tillegg få hentemelding på SMS dersom du har valgt dette i din profil.

Alle forsendelser med «I postkassen», «På postkontoret» og «Hjem på døren» kan spores på "Min side" og på Posten sine sider når produktene er sendt fra oss.

Som kunde plikter du å følge med på status på din forsendelse. PBstore.no er ikke ansvarlig for utlevering av melding om ankommet pakke.
Posten returner etter sitt system uavhentede pakker etter 14 dager.

Dersom du ikke er hjemme på avtalt leveringstidspunkt, ikke henter varene eller nekter å motta dem, vil varene bli returnert til oss for din regning.
Du vil i slike tilfeller i tillegg bli belastet et gebyr på kr. 250,- fra det innbetalte beløp i tillegg til returfrakt etter Postens satser.
Opprinnelig frakt krediteres ikke. Eventuelt restbeløp blir kreditert automatisk til den konto som er registrert.
Dersom du ber Posten om å returnere varen, samt at du på forhånd melder fra til oss om at du benytter deg av angreretten innen fristen, skal du bare betale for returkostnaden.


Skadde sendinger

Dersom du mottar en skadd sending, plikter du som kunde å forholde deg til våre rutiner som gjelder ved mottak av en skadd sending.
Logg inn på www.pbstore.no og registrer en sak i kategorien "Skade på leveransen" på "Min side".
Da vil du få svar fra en av våre saksbehandlere som vil hjelpe deg videre. Varer som er skadet etter sending med Posten må fremvises på postkontor og skademelding må fylles ut.

Ved sending av paintball med Post (gjelder enkle kolli under 35 kg) blir ballen inspisert og kontrollert for ballsprekk eller skade.
Ved røff behandling i posten kan ballsprekk forekomme, vi tar ingen retur eller erstattning der det har forekommet ballsprekk.

Sjekk den utvendige emballasjen for transportskader og eventuelle skader pa innholdet.
PBSTORE.no ma varsles senest innen 10 dager etter at varen er utlevert/kvittert som levert av mottaker eller dennes representant. Brudd pa denne fristen medfører tap av returrettighet. Dette pa grunn av transportforsikring og våre frister for å melde inn krav til transportør ved ødelagt vare.

Vareinformasjon

PBstore.no gjør hele tiden sitt beste for å gi deg korrekte produktopplysninger. PBstore.no tar allikevel forbehold om feilaktig produktbeskrivelse.
PBstore.no tar også forbehold om at det av ulike årsaker kan bli tomt på lager.

Vi tilstreber å gi våre kunder så korrekt informasjon om våre produkter som mulig. Vi tar imidlertid forbehold om at skrive-/trykkfeil kan forekomme, noe som kan innebåre at vi ikke kan levere i henhold til informasjon gitt i vår nettbutikk, vår markedsføring eller på annen måte. Videre forbeholder vi oss retten til å kansellere din bestilling eller deler av denne, dersom produktet er utsolgt. Ved utsolgt vare vil du få melding om dette, eventuelt sammen med informasjon om hva vi kan tilby i stedet. Du vil få muligheten til å akseptere vårt nye tilbud med de endringer vi angir i forhold til din bestilling, eller kansellere bestillingen.

Vi forebeholder oss også retten til å kansellere bestilling om uriktige opplysninger, feil på rabattkuponger og koder eller bevist utnyttelse av system og nettbutikk.


Kopirett

Innhold på www.pbstore.no er Lionheart AS sin eiendom. Dette innhold er beskyttet etter opphavsrett, markedsførings- og varemerkelovgivning.
Dette innebårer at varemerker, firmanavn, produktnavn, informasjon om produkter, herunder beskrivelse av produktene, bilder/grafikk, design og layout og annet innhold på sidene ikke kan lastes ned,
kopieres eller benyttes på annen måte uten at dette er tillatt etter lovgivning eller etter samtykke fra Lionheart AS.


Reklamasjon og angrerett

Alle henvendelser som gjelder reklamasjon, skade på varer, feil ved leveransen eller angre kjøp, skal rettes skriftlig til kundeservice@pbstore.no.
Du får da svar fra en av våre saksbehandlere snarest mulig. Ikke send tilbake varer før du har fått beskjed om dette fra saksbehandler, på denne måten unngår du misforståelser eller unødvendige returkostnader.


Angrerett og angrefrist - generell informasjon

Forbruker kan gå fra avtalen uten å oppgi noen grunn innen 14 dager etter at selger har oppfylt sin opplysningsplikt iht. angrerettloven og varen og angrerettskjema er mottatt.
Forbruker må gi melding til selger dersom angreretten benyttes. Fristen anses overholdt dersom meldingen er sendt innen fristens utløp.
Det stilles ikke formkrav til meldingen, men denne bør av bevismessige årsaker våre skriftlig.

Vi anbefaler deg på det sterkeste å sende melding om dette via kategorien Angre kjøp på mottatte varer på Min side.
Angrerettloven griper ikke inn i rettigheter du har etter blant annet kjøpsloven hvis det skulle oppstå mangler.
Dersom du beholder varen kan du på visse vilkår kreve prisavslag, omlevering (ny vare), eller heve kjøpet og få kjøpesummen tilbake.
Hvis du benytter deg av angreretten innen fristen skal du ha tilbake det du har betalt for varen. Varen skal sendes tilbake til selger før oppgjør finner sted.
Returkostnader må du dekke selv, med mindre selger har misligholdt avtalen eller selger i henhold til avtalen har levert en erstatningsvare fordi den bestilte vare ikke var tilgjengelig.
Angreretten forutsetter at varen kan leveres tilbake i vesentlig samme stand og mengde. Det vil si at du kan ikke angre kjøpet hvis du har brutt forseglingen på produkter til personlig pleie og liknende.


Reklamasjon - generell informasjon

Hvis det oppdages en feil eller mangel må forbrukeren innen rimelig tid etter at han eller hun oppdaget eller burde ha oppdaget den gi selgeren skriftlig melding om at han eller hun vil påberope seg mangelen (reklamasjon).
Fristen for å reklamere er likevel ikke kortere enn to måneder fra det tidspunkt da forbrukeren oppdaget mangelen. Reklamasjon må senest skje to år etter at forbrukeren overtok produktet.
Dersom produktet eller deler av det ved vanlig bruk er ment å vare vesentlig lengre er fristen for å reklamere fem år. Hvis forbrukeren ikke reklamerer i tide tapes retten til å gjøre mangelen gjeldende.
En mangel som viser seg innen seks måneder etter at forbrukeren overtok risikoen for produktet (normalt leveringstidspunktet) skal formodes å ha eksistert ved risikoens overgang.


Tvister

Klagemål eller synspunkter om PBSTORE.nos tjenester eller produkter bør meddeles til vår kundeservice via e-post eller per telefon 40 00 77 88. Dersom du ikke er fornøyd med vår håndtering av ditt ærende er du velkommen til å henvende deg til Forbrukerrådet eller Forbrukertvistutvalget, som tar avgjørelsene ved en eventuell tvist.

Ved en eventuell tvist aksepterer begge parter Tønsberg som verneting. Dette iht. Tvisteloven § 4-6 Avtalt verneting.



Tønsberg, 7. mars 2018